Nesneye Dayalı Programlama -18- Property


Merhaba Arkadaşlar,

Bu yazımızda Property (Özellikler) den bahsedeceğiz.

Bir sınıf içerisinde bulunan bazı alanlara başka bir sınıfiçerisinden her zaman ulaşmak gerekmez. Oluşturulan bu private alanlara kontrollü bir şekilde erişim sağlanmak için Property tanımlanmaktadır.
Property tanımı ile bu alanları get edebilir, set edebilir ya da her ikisini de aynı anda edebilirsiniz. Property' lerin kullanım şekli aşağıdaki gibidir.


Kısayol : Studio' da otomatik olarak property oluşturak için "prop" yazıp iki defa tab tuşuna basmak yeterlidir.

C#' da field (alan) ve property(özellik) arasında ne fark vardır? sorusunun cevabını aşağıdaki örnekte inceleyelim. (Ogrenci.Ad)



Yukarıdaki kullanımlara bakacak olursak haklı olarak ne gerek bunlara, ikisi de aynı işi yapıyor zaten diyebilirsiniz.

Şimdiki örneklerde nerelerde kullanmamız gerektiğine bakalım

1- Verinin doğruluğu :
Örn: _stok değişkenimizin içerisine sıfırdan küçük değer girmesini engelleyerek, verinin doğruluğunu sağlamış oluyoruz. (Urun.Stok)


2- Verinin sadece okunabilmesi :
Örneğimizde bir ürünün UrunID sine ulaşmaya çalışıyoruz. Nesne oluşur oluşmaz hemen bir ıd tanımlıyoruz. Ve property sayesinde sadece okunmasına izin veriyoruz. Yazma yetkisini kapatarak içeriğin sonradan değişmesini engellemiş oluyoruz.(Urun.urunID)


3- Verinin sadece yazılabilmesi :
Ogrenci sınıfının _ad değişkeni sadece yazılabilir olarak ayarlanması. (Ogrenci.Ad)


İyi çalışmalar dilerim.